Шефката на НДК Андрияна Татарова се срамува от фамилията си и предпочита да се подписва с бащиното си име Петкова. Амбициозната руса бизнесдама бе назначена за изпълнителен директор на конгресния център в София по време на правителството на акад. Николай Денков и на министъра на културата Кръстю Кръстев.
Любопитното обаче е, че на официалния сайт на НДК името на Андрияна Петкова Татарова-Дамянова е изписано само като Андрияна Петкова. Явно госпожата не използва нито моминската си фамилия, нито фамилията си по мъж. Вероятно шефката на НДК смята, че „Татарова“ звучи сложно и непрестижно, коментират в кулоарите на двореца. Някои пък смятат, че причината са някои нейни действия в миналото, в които не е била съвсем коректна.
Министърът на културата упражнява правата на държавата като едноличен собственик на капитала на НДК. Миналата година Министерството на културата проведе конкурси за трима представители на държавата в Съвета на директорите на НДК. В началото на тази година бяха обявени резултатите и в Търговския регистър бяха вписани имената на Андрияна Петкова, Десислав Данов и Нина Найденова като представители на държавата и съответно представили се с най-високи резултати на конкурса.
Иванка Веселинова и Надя Миронова бяха избрани като независими членове на Съвета. Предишната шефка на двореца Пени Раева беше сменена от министъра на културата Кръстю Кръстев. Новото ръководство на НДК избра през февруари Андрияна Петкова Татарова-Дамянова за изпълнителен директор, а Иванка Веселинова, която е бивша съпруга на дългогодишния кмет на Созопол Панайот Рейзи – за председател на Съвета на директорите.
Андрияна Петкова е завършила факултета по „Управление и администрация” към УНСС със специалност „Маркетинги мениджмънт. В продължение на 14 години е издател на собствено списание за дизайн.
Заедно с това организира над 30 самостоятелни изложби на съвременно българско изкуство из цял свят, а по същото време инициира и наградите „Славяна” за цялостно творчество в живописта под егидата на президента. През 2020 г. тя
Според Търговския регистър в последните години Татарова е участвала в дружества с различен предмет на дейност – от продуцентство, през търговия с фармацевтични стоки, управление на недвижими имоти и производство на енергия от ВЕИ. Дружеството зад „въпросната платформа „7арт“ ООД има също толкова „динамична“ история. Първоначално е регистрирано под името „Генолайф“ ЕООД през декември 2018 г. с предмет на дейност „медицински изследвания, чиято основна насока е изследване и анализ на човешката генетика“. През януари 2020 г. се преобразува в „Грийн дейс“, което декларира „Търговия с козметични и други продукти“. Три месеца след това отново променя името и дейността си и така се появява „7 арт“, което се занимава с онлайн търговия с неограничен достъп на потребителите до аудиовизуални продукти.
В средата на май изпълнителната директорка на НДК е летяла на държавни разноски до филмовия фестивал в Кан и също е минала по червения килим, по който и тази година преминаха стотици филмови звезди. НДК е регистриран в националния филмов център като филмов продуцент, но през последните години продуцирането на български филми бе далеч от фокуса на предишното ръководство. Не е ясно каква е амбицията на Андрияна Татарова в тази посока и дали сегашният Съвет на директорите на НДК възнамерява да се занимава с филмово производство. Интересно е като държавен служител каква работна мисия е имала шефката на НДК в Кан – дали да се наслади на светския лукс, или пък да подбере световни филмови заглавия, които примерно да участват през есента на традиционния кинофестивал, организиран от двореца – „Киномания“. Изборът на филм обаче досега не е влизал в прерогативите на изпълнителния директор и с това са се занимавали програматорите на фестивала и кинокритици.
През последните дни от НДК дойде и новината, че Андрияна Петкова е вписана като управител и на клона във Варна. Това е прецедент, тъй като досега изпълнителният директор на НДК не е оглавявал и Фестивалния и конгресен център във Варна. На местно ниво за оперативен мениджър е назначена Виктория Митева, позната като мениджър на галерия „Папийон“ в морската столица. Освен това Фестивалният център вече ще се нарича НДК-Варна. Дали амбициозната руса хубавица ще успее да се справи с управлението на двете НДК-та, питат се хора, работещи в системата на културата, и защо е нужно толкова голяма власт да се концентрира в един човек.
Източник: Уикенд, crimesbg.com
Коментирай