Жителите на Нови хан сипят нови обвинения срещу отец Иван. Те твърдят, че обитателите на приюта му са банда мързеливци и криминално проявени, които не заслужават да им се пращат подаяния. А в приютите липсва всякаква отчетност!
„Отчето прибира само парите, които доверчиви хора му пращат по банковите сметки, обявени на страницата му. Всичко друго – дрехи, играчки и обувки, се изхвърля. Никой в Нови хан не му вярва. Казал на една жена да занесе зимни дрехи в местната църква. Там имало специална служителка, която щяла за ги разпределя. Това е лъжа. Няма такава служителка! На всички ни писна от непрекъснатите им далавери. Благодарение на отец Иван и сина му селото се напълни с безработни цигани, които никой не закача и гласуват под строй на всички избори. Това място се превърна в люпилня за гласоподаватели. От там идва силата и наглостта им.
В приюта му не всички са малолетни. Има възрастни, които с нищо не се занимават. Отчето непрекъснато иска нови ин ови средства и се надява на спонсори. За съжаление, винаги се намират наивници.
Отец Иван има достатъчно влиятелни приятели, които му помагат за тока, водата и отоплението, когато закъса. Стоят зад гърба му от години, но той предпочита да не говори за тях.
Цялата благотворителност се оказа малък семеен бизнес, който свещеникът върти заедно със сина си. 79-годишният старец непрекъснато хитрува и измисля нови схеми за набиране на средства. Истината е съвсем друга. Преди време отвори погребална агенция и така затвориха цикъла на фамилния бизнес. И да умре някой от неговите хора, той ги поема. Дядото винаги си е бил цар на далаверата, от младите години, когато според слуховете се занимавал с кражби от НДК“, разкриват жители на Нови хан.
Тазгодишната предколедна кампания за набиране на финанси и дрехи „разбуни“ общественото мнение за пореден път. Воден от любопитството, репортер набрал номера на божия наместник, за да проучи ситуацията, представяйки се за анонимен дарител. Оказа се, че отецът почти е успял да се възстанови след двата инсулта и уверено координира помощите по мобилния телефон.
След като научи, че лицето Х, да го наречем, иска да влезе в ролята на благодетел, мъжът в расо го посъветва, че за монтанското село Якимово, могат да се пращат дрехи само по „Еконт“. Не било желателно да се ходи до там с кола, защото обитателите се притеснявали от срещите с непознати.
Както сами се досещате, трите чувала с дрехи ще се оскъпят доста, ако се ползва куриер, където за килограм пратка се плаща около 7 лева, ако чувалът тежи 10 кг. желаещият да дарява да се бръкне със 70 лева. При три чувала по 10 килограма, това са 210 лева. Лицето Х обяснило, че има роднини в Монтана и къщите-приюти са му на път, а бензинът ще му излезе доста по-евтино от пратката чрез куриерската фирма. Отец Иван обаче категорично забранил посещението без негово разрешение.
За приюта в Нови хан, Софийско, даренията трябвало да се оставят в църквата. Запитан за името на църквата, духовникът отговори: „Ще питате и ще я намерите. Там винаги име една жена, която ще ви помогне“.
И макар че с питане до Цариград се стигало, достъпът до приюта в Нови хан се оказал несвободен. Това породило редица въпроси у лицето Х: „Крие ли нещо отецът? От какво се притеснява? Колко пъти досега събира пари и има ли отчетност на тези средства? Кой и защо го е вкарал в бизнеса с траурните агенции? Наистина ли изхвърля якета и ботушки?
Припомняме, че роденият в село Благово, Монтанско, бунтар открай време го влекат лудориите. Израсъл в сиромашия и от малък се научил да поделя залъка хляб със своите родственици. Много работил по нивите – можело да се каже, че дори преспивал на царевичака, но в един момент му писнало. Тогава потърсил съвет и подкрепа от свои съселяни, които обещали да го уредят в системата на службите. Последвала молба и няколко препоръки на другари, които писали, че младежът има работническо-селски произход, верен е на партията – БКП, и изповядва идеите на марксизма-ленинизма.
Така Иван бил уреден на приятна служба в редиците на УБО.
Веднага след казармата в продължение на почти 8 години бил на заплата в отдел „Планов“ и живеел в апартамент, даден му от Държавна сигурност.
Отец Иван започнал да строи своя приют за сираци в Нови хан към края на 1987 г. Разполагал с 480 лева в джоба си, които вложил изцяло за създаването на дом за бездомници. Видинският владика дядо Филарет пък ходатайствал за назначаването на ченгето Иван Иванов като свещеник под име отец Иван.
Източник: Уикенд, crimesbg.com
Коментирай