Учените направиха сензационно разкритие за продукта, които спаси българите от масов море по време на пандемията от КОВИД-19Учени със сензационно разкритие за продукта, който спаси българите от масов мор от КОВИД-19

Според проучване, публикувано в списанието „Clinical and Translational Allergy“, има връзката между смъртността при КОВИД-19 и хранителните навици на различните нациите, пише БЛИЦ, позовавайки се на БГНЕС. Учените са стигнали до извода, че нациите, които консумират много кисело мляко или кефир, като Гърция, България и Турция, са регистрирали ниска смъртност от коронавирус. Експертите са на мнение, че прясното и киселото зеле също могат да бъдат да бъдат от полза заради способността си да понижават нивата на АСЕ 2. Резултатите от проведеното проучване обясняват защо страни като Германия и Южна Корея, където тези храни присъстват в менюто, са регистрирали по-малко смъртни случаи от КОВИД-19. Учените са категорични, че храната играе важна роля при имунната защита. Защитните фактори, сред които е и храната, са от решаващо значение за овладяване на подобни епидемии. Ръководителят на проучването проф. д-р Жан Баскет от университета в Монпелие във Франция и бивш експерт на СЗО, споделя че вече е променил начина си на хранене. Той набляга на сурово зеле три пъти седмично. Веднъж седмично консумира кисело зеле, а за закуска избира йогурт и кисели зеленчуци.